מה הסיפור שלו?

השיצו (שי טסו) נולד במחוז טיבט שבאזור הרפובליקה העממית של סין הוא נחשב לחיה קדושה לסינים. פירוש שמו הוא אריה. יש דימיון במראה אך באופיו הוא הפוך לחלוטין מאריה, הוא רגוע וחברותי מאוד.
הרבייה המוגברת של הגזע החלה בתחילת המאה ה-19 בארונות הקיסר בסין, נהגו לתת לו המון אהבה וטיפחו ואילפו אותו. לאחר מספר שנים התהפכה המגמה והחלו לסחור בפרוותו ברחבי סין.  בתחילת המאה ה-20 הגזע הגיע לאירופה ומשם לארה”ב. כיום הגזע נפוץ כמעט בכל העולם וגם פופולרי בישראל.

איך הוא נראה?

השיצו בעל מבנה פנים פחוס וקטן, וכגזע קטן הוא בעל לסת קצרה, גב וצוואר קצר, וכמובן פניו קטנות. אוזניו ורגליו קצרות ונחשב לכלב נמוך.

צבעי הפרווה הנפוצים ביותר לשיצו הם:  לבן, חום, אדמדם, שחור. פרוותו כאשר מתופחת ארוכה וגולשת, רכה ונעימה למגע ולא נושרת. זנבו מסולסל ומעט מורם. 

כיאה לכלב מגזע קטן השיצו רל משקל, בממוצע 6 קילו וגובהו כ-30 ס”מ.

איזה אופי יש לו?

השיצו הוא כלב שעשועים ובן לוויה נהדר, והדבר הכי חשוב עבורו זה להיות איתך ולחלוק עמך המון אהבה. הם אינם כלבי תקיפה ושמירה, אלא בדיוק להפך הם כלבי משפחה, חברות וקירבה.
למרות שהשיצו לא אוהב טיולים ארוכים מדי ואוהב להיות הרבה בבית וגם לנוח, הוא לא עצלן בכלל, הוא מלא חיים, עירני ושמח. ולכן, אם אתם מתכננים להעדר מהבית רוב שעות היום, כדאי שתרכשו עבורו בובות או צעצועים שיוכל להעסיק את עצמו.

השיצו מתיידד מהר וגם אם ינבח קצת על אדם זר שנכנס הביתה הוא די מהר יתחיל לשחק איתו.

השיצו לא נבהל בקלות ורגיל לרעש ולחיים תוססים וזה מאפשר לקחת אותו לטיול או בילוי בכל מקום.

 

האם הוא עשוי לסבול מבעיות בריאות כלשהן?

מפרקים ועמוד השדרה – לעיתים כלבי השיצ’ו עשויים לסבול מבעיות במפרקים ובעצמות עמוד השדרה, כתוצאה מהעומס היחסי של משקל הגוף לעומת הרגליים הקצרות המתקשות לשאת את משקל גופו, ולכן יש חשיבות רבה לדאוג לו לתזונה נכונה שתשמור על משקלו ועל בריאות העצמות והמפרקים.

התייבשות / מכת חום – תנאי האקלים החם בארץ, גורמים לשיצו למצוקה בשל פרוותו הכפולה, ולכן מומלץ מאוד לספר את פרוותו במיוחד בקיץ. גם בתקופה זו עדיף לצאת איתו לטיול רק השכם בבוקר או בשעות הערב המאוחרות (ממש חגיגה) למצוא לו פינה קרירה בבית ולהקפיד להוציאו החוצה לטיול קצר השכם בבוקר או בשעות הערב, כשעומס החום פוחת. 

כלבי השיצ’ו עשויים לפתח בעיות נשימה כמו נחירות וצפצופים.

דלקות עיניים – הנגרמות לעיתים כתוצאה משיערו הארוך. הפתרון הפשוט ביותר הוא לאסוף את שיערו בגומיה או סיכה, כך שלא ייגע בעיניו.

דלקות אוזניים – הנגרמות מחוסר ניקוי קבוע של אזניו. לכן הקפידו לנקותן אחת לשבוע.

אילוף! כי אתם רוצים שהוא יתנהג כמו 'בנאדם' 🙂

כמו כל כלב חדש שנכנס הביתה, גם כאן מומלץ להתחיל באילוף  החל מהרגע הראשון שהם נכנסים לביתם החדש. היות שלכלבי השיצ’ו טווח קשב קצר, משך האילוף שלהם יעמוד על כמה דקות ביום ולפחות שלוש פעמים ביום. אל דאגה, הם כלבים חכמים מאוד וקל לאלף אותם. הם מגיבים היטב אם תשבחו אותם ותתגמלו אותם על עבודה טובה בזמן האילוף.

האם קיים לשיצ'ו שיא גינס?

התשובה…. חיובית!
בשנת 2019 קבע השיצ’ו טדי שיא גינס בכך שהפך לכלב הזקן בעולם. הוא חי עד גיל 19 שנים, 4 חודשים,ועשרה ימים. בעליו היו דוויין ודניס למון מפיניקס, אריזונה, שהשיגו אותו כגור באוקטובר 2000 ממגדל מקומי בגלנדייל, אריזונה
קבלו אותו….